Babasının işi nedeniyle çocuğun orta
öğretimi kesintilere uğramıştı.Orta ikideyken, büyüdüğü zaman ne olmak
ve yapmak istediği konusunda bir kompozisyon yazmasını istedi hocası..
Çocuk bütün gece oturup günün birinde at çiftliğine sahip olmayı
hedeflediğini anlatan 7 sayfalık bir kompozisyon yazdı. Hayalini en ince
ayrıntılarıyla anlattı. Hatta hayalindeki 200 dönümlük çiftliğin
krokisini de çizdi.Binaların, ahırların ve koşu yollarının yerlerini
gösterdi.Krokiye, 200 dönümlük arazinin üzerine oturacak 1000
metrekarelik evin ayrıntılı planını da ekledi.Ertesi gün hocasına
sunduğu 7 sayfalık ödev,tam kalbinin sesiydi.. İki gün sonra ödevi geri
aldı.Kağıdın üzerinde kırmızı kalemle yazılmış kocaman bir"0" ve
"Dersten sonra beni gör" uyarısı vardı."Neden "0" aldım?" diye merakla
sordu hocasına, çocuk."Bu senin yaşında bir çocuk için gerçekçi olmayan
bir hayal"dedi, hocası.. "Paran yok. Gezginci bir aileden
geliyorsun.Kaynağınız yok. At çiftliğikurmak büyük para gerektirir.Önce
araziyi satın alman lazım. Damızlık hayvanlar daalman gerekiyor. Bunu
başarman imkansız" ve ekledi:
"Eğer ödevini gerçekçi hedefler
belirledikten sonra yenidenyazarsan, o zaman notunu yeniden gözden
geçiririm."Çocuk evine döndü ve uzun uzun düşündü. Babasına
danıştı."Oğlum" dedi babası "Bu konuda kararını kendin vermelisin.Bu
senin hayatın için oldukça önemli bir seçim!."Çocuk bir hafta kadar
düşündükten sonra ödevini hiçbirdeğişiklik yapmadan geri götürdü
hocasına.."Siz verdiğiniz notu değiştirmeyin" dedi."Ben de
hayallerimi."O orta 2 öğrencisi, bugün 200 dönümlük arazi üzerindeki1000
metrekarelik evinde oturuyor.Yıllar önce yazdığı ödev şöminenin
üzerindeçerçevelenmiş olarak asılı.Öykünün en can alıcı yanı şu: Aynı
öğretmen,geçen yaz 30 öğrencisini bu çiftliğe kamp kurmaya
getirdi.Çiftlikten ayrılırken eskiöğrencisine "Bak" dedi,"Sana şimdi
söyleyebilirim. Ben senin öğretmeninken,hayal hırsızıydım. O
yıllardaöğrencilerimden pek çok hayal çaldım.Allah' tan ki, sen,
hayalinden vazgeçmeyecek kadar inatçıydın."